تن ماهی شنگر سبب مسمویت یک سرباز آمریکایی شد!!!

قبلا روی کنسرو ماهی نوشته بودند که ماندگاری آنها نامحدود است (استریل هستند، چیزی برای خراب کردن آنها وجود ندارد).

با این حال، به مرور زمان این امر کنار گذاشته شد، زیرا پس از چند سال طعم و مزه ماهی تغییر می کرد، بنابراین امروزه بسته به محیط مایع موجود در محصول، مدت زمان ماندگاری به 4-6 سال محدود شده است.

با این حال، حتی پس از گذشت چندین سال، اگر بسته بندی آسیب نبیند، قوطی همچنان استریل و از نظر میکروبیولوژیکی برای خوردن مناسب است.

کیفیت تن ماهی شنگر بر اساس قوانین خاصی از این حرفه تعیین می شود که در قانون ما پذیرفته شده است.

بیشتر به شکل ظاهری و رنگ ماهی در قوطی، نحوه چیدن و مقدار سایر محتویات مربوط می شود.

در داخل قوطی ماهی باید ماهی هایی با اندازه یکنواخت و به درستی در قوطی وجود داشته باشد.

ماهی نباید چسبیده باشد یا دچار شکستگی یا بریدگی عمده در گوشت شود، باید گوشتی روشن یا صورتی داشته باشد، بدون علائم قرمز شدید در اطراف ستون فقرات، بافت زرد رنگی نداشته باشد.

تن

گوشت ماهی باید سفتی خاصی داشته باشد، نه خیلی فیبری، نرم یا اسفنجی، علاوه بر این، رنگ و قوام محیط مایع (روغن یا سس) باید با مواد استفاده شده مطابقت داشته باشد و خود روغن نباید بیش از 8 درصد آب داشته باشد.

طعم و بوی محصول باید مشخصه ساردین (Sardina pilchardus, Walbaum) باشد، بدون طعم تلخ و ظاهری ترش.

ستون فقرات ساردین باید به راحتی از گوشت جدا شود و تحت فشار انگشتان خرد شود، اطلاعات مربوط به محیط مایع (روغن نباتی، روغن زیتون، سس گوجه فرنگی، آب خود و غیره) باید روی بسته بندی درج شود، در محصول نباید جسم خارجی وجود داشته باشد.

محتوای و کیفیت غذایی ساردین روی محصول درج شده است؛ به این ترتیب، تعهد سازنده این است که مصرف کنندگان را از مواد تشکیل دهنده، نوع کنسرو ماهی، محل صید و ارزش غذایی محصول آگاه کند.

کنسرو ماهی نسبت به ماهی تازه نسبت نمک کمی بالاتر و طعم متفاوتی دارد، اما بدون شک نسبت به ماهی تازه راحت‌تر، ارزان‌تر و راحت‌تر مصرف می‌شود و ماندگاری بیشتری دارد.

در صورت تمایل می توانید روغن را از قوطی آبکش کنید تا روغن اضافی آن گرفته شود و مواد مورد نظر را اضافه کنید تا ظرف کامل شود.

ساردین کنسرو شده اغلب همراه با استخوان مصرف می شود، بنابراین منبع عالی کلسیم است.

از طریق تحقیقات خودمان، ما دریافتیم که ترکیب اسیدهای چرب امگا 3 در طول تولید کنسرو ماهی از بین نمی رود.

اگر در نظر بگیریم که مقدار توصیه شده روزانه اسیدهای چرب امگا 3 برای یک فرد بالغ سالم 0.45 گرم در روز است و در بسته 125 گرمی ساردین بسته به محیط مایع بین 0.21 تا 2.45 گرم است، می توانیم به جرات می توان گفت که کنسرو ماهی، به ویژه ساردین، جایگزین بسیار خوبی برای ماهی تازه است.