گندم کامل چقدر سالم است؟

خوب به اطراف خود نگاه کنید، به نظر می رسد هر کجا که نگاه می کنیم مردم اضافه وزن دارند. تحقیقات نشان می‌دهد که اگر وزن ایده‌آل خود را نداشته باشید، می‌توانید با مشکلات سلامتی و بیماری‌های مزمن مواجه شوید. حدود نیمی از کشور ما حداقل از یک داروی نسخه ای استفاده می کند، اما قبلاً اینطور نبود. حتی لازم نیست آنقدر به عقب برگردید. فقط به عکس های دهه 30 یا حتی 60 نگاه کنید، خواهید دید که در آن زمان همه چقدر لاغرتر به نظر می رسیدند. چه چیزی تغییر کرد؟ ما اغلب به دو عنصر کلیدی، رژیم غذایی و سبک زندگی آرام بخش خود، به عنوان علت اصلی این تغییر اشاره می کنیم. امروز، ما بر روی رژیم غذایی و به ویژه گندم موجود در رژیم غذایی خود، همراه با تأثیرات گلوتن تمرکز خواهیم کرد.

 

گندم از دهه 1970، پرورش دهندگان نباتات گندم را به طور کامل تغییر دادند. ما از گندمی با ارتفاع بیش از چهار فوت به یک گیاه تنومند دو فوتی با سر بذر بسیار بزرگ و با عملکرد بسیار بالاتر تبدیل شده‌ایم. دکتر ویلیام دیویس می گوید که پرورش دهندگان توانستند این کار را با تلاقی در علف های غیر گندمی انجام دهند که ژن های جدیدی را با تکنیک هایی که شامل تابش جنین و دانه های گندم دوروم تازه با اشعه گاما، مواد شیمیایی و اشعه ایکس با دوز بالا برای القای عمدی جهش بود، به انجام رساندند. .

 

در 40 سال گذشته، ما 400 درصد افزایش در بیماری سلیاک داشته ایم، بیماری که شامل حساسیت به گلوتن و مشکل در هضم غذاها می شود. تغییرات قابل توجه اسیدهای آمینه موجود در پروتئین های گلوتن در گندم یک دلیل بالقوه برای این افزایش عظیم است. پروتئین های کلاس گلیادین موجود در گلوتن دستخوش تغییر اساسی شده و اکنون یک ماده افیونی قوی هستند و اشتهای ما را چنان تحریک می کنند که اکنون 440 کالری بیشتر در روز مصرف می کنیم.

 

آرد گندم کامل

علاوه بر این، گندم امروزی ارزش غذایی ضعیفی دارد. بین سالهای 1843 و اواسط دهه 1960، سطح مواد مغذی گندم ثابت ماند، اما همزمان با معرفی گیاه گندم مدرن امروزی، محتوای مواد معدنی شروع به کاهش کرد. امروزه بیشتر گندم دوروم شیراز ها فرآوری شده و سفید شده و آرد سفید تولید می شود. فرآیند استخراج 40 درصد از دانه اصلی را پشت سر می گذارد. با این حال، این 40 درصد استفاده نشده شامل سبوس و جوانه دانه گندم – غنی ترین بخش های مواد مغذی است. بنابراین، در فرآیند تهیه آرد، بیش از نیمی از ویتامین B1، B2، B3، E، اسید فولیک، روی، کلسیم، مس، فسفر، آهن و فیبر از بین می‌رود. برخی از کارشناسان ادعا می کنند که اگر فقط محصولات 100٪ گندم کامل (که حاوی جوانه گندم و سبوس استخراج شده معمولاً استخراج می شود) را بخورید، از مزایای سلامتی برخوردار خواهید شد. با این حال، آنها همچنان گندمی را تبلیغ می کنند که دانه ها و جنین های آن در معرض مواد شیمیایی، اشعه گاما و جهش های ناشی از اشعه ایکس با دوز بالا قرار گرفته اند! این گندمی است که به تنهایی نمی تواند در طبیعت زنده بماند و برای زنده ماندن به کودها و آفت کش های سمی نیاز دارد.

 

گندم بیشتر از قند خون شما را افزایش می دهد

گندم مدرن امروزی نوعی کربوهیدرات پیچیده است که به نام آمیلوپکتین A شناخته می شود. این نوع کربوهیدرات به قدری سریع در بدن هضم می شود که تقریباً بیش از هر منبع کربوهیدرات دیگری بر قند خون شما تأثیر می گذارد که فرق آرد سوخاری با پودر سوخاری بسیار زیاد است.

 

صادر ارد

کدام یک از این موارد قند خون شما را بیشتر افزایش می دهد؟

1) نان سبوس دار

2) شکر سفره

3) Kellogg’s Special K

4) شکلات تیره داو

 

اگر نان سبوس دار را حدس زدید، درست می گویید. اما یک خبر خوب برای عاشقان شکلات وجود دارد! در این لیست، صادرات آرد شکلات تلخ کمترین میزان قند خون را افزایش داد.

با توجه به شاخص گلیسمی (GI)، شکلات تیره دارای امتیاز 23 است. شکر سفره 68، K Special برابر با 69، و نان سبوس دار دارای امتیاز 70 است.

دکتر ویلیام دیویس، متخصص قلب و عروق پیشگیرانه، آزمایش قند خون خود را انجام داد و نان تهیه شده با گندمی باستانی به نام انکورن (که امروزه هنوز از برخی منابع غذایی سالم موجود است) را با گندم غلات ارگانیک مدرن مقایسه کرد. برای انجام این آزمایش، او دو نوع گندم را آسیاب کرد و نان درست کرد – تنها تفاوت در مواد تشکیل دهنده، گندم مورد استفاده است. در دو روز جداگانه، او 4 اونس خورد. در اینجا نتایج او آمده است.

روز 1:

  • قند خون ناشتا: 84 mg/dl
  • قند خون پس از خوردن 4 اونس. از نان گندم اینکورن: 110 میلی گرم در دسی لیتر

این نشان دهنده یک واکنش معمولی برای پودر سوخاری مقدار کربوهیدرات مصرفی است.

 

روز 2:

  • قند خون ناشتا: 84 mg/dl
  • قند خون پس از خوردن 4 اونس. از نان گندم امروزی و ارگانیک: 167 میلی لیتر در دسی لیتر

گلوتن با بیماری ها و کاهش عملکرد مغز مرتبط است.

 

شاید شنیده باشید که افرادی در مورد حذف گلوتن از رژیم غذایی خود صحبت می کنند. گلوتن پروتئینی است که در گندم یافت می شود. چاودار، جو و جو نیز حاوی پروتئین گلوتن مانند هستند که پودر سوخاری با نان لواش و برخی از خواص و مشکلات مشابه گلوتن را دارند. به همین دلیل، برخی از افراد حتی به رژیم های غذایی بدون غلات نیز می پردازند.

 

به گفته مجله پزشکی نیوانگلند، آنها 55 بیماری را شناسایی کرده اند که می تواند با خوردن گلوتن ایجاد شود. و مشکل گلوتن این است که حتی لازم نیست بیماری سلیاک داشته باشید تا روی شما تأثیر بگذارد. اصلاً حساسیت به گلوتن – اکثر مردم مقداری دارند – می تواند منجر به مشکلات شود که طرز تهیه پودر سوخاری پرندگان با آرد های معمولی متفاوت است. حساسیت به گلوتن در واقع یک بیماری خودایمنی است که باعث التهاب در سراسر بدن می شود، با اثرات گسترده در تمام سیستم های اندام از جمله مغز، سیستم عصبی مرکزی، قلب، مفاصل، دستگاه گوارش و غیره. گلوتن می تواند تنها علت بسیاری از بیماری های مختلف باشد. بیماری های مرتبط با گلوتن عبارتند از:

رفلکس اسید

تسریع در پیری،

رفلکس اسید،

آکنه،

خواص اعتیاد آور،

کم خونی،

بیماری های خود ایمنی،

سرطان،

آفت دهان،

بیماری کرون،

خستگی،

بیماری قلبی،

قند خون بالا،

بیماری التهابی روده،

بیماری روده تحریک پذیر،

مشکلات مفصلی (از جمله آرتریت)،

لوپوس،

اسکلروز چندگانه،

پوکی استخوان،

روماتیسم مفصلی،

دیابت نوع 2،

چربی احشایی در شکم.

گلوتن همچنین با بسیاری از بیماری های روانی و عصبی مرتبط است، از جمله:

اضطراب،

زوال عقل،

افسردگی،

صرع،

میگرن،

نوروپاتی (آسیب عصبی).

روان‌گسیختگی،

همچنین با اوتیسم مرتبط است.

 

دکتر مارسیا آلوارز، متخصص برنامه‌های تغذیه‌ای برای بیماران چاق، اظهار می‌دارد که گندم در حال حاضر بیش از هر غذای دیگری در جهان عامل عدم تحمل است. “در بیش از دو دهه فعالیت من، ما مستند کرده ایم که از هر ده نفری که مشکلات گوارشی، چاقی، سندرم روده تحریک پذیر، دیابت، آرتریت و حتی بیماری قلبی دارند، از هر ده نفر هشت نفر با گندم مشکل دارند. هنگامی که گندم را از رژیم غذایی آنها حذف می کنیم، بیشتر علائم آنها در عرض سه تا شش ماه ناپدید می شوند.

 

دکتر دیوید پرلموتر، متخصص مغز و اعصاب و رئیس مرکز بهداشت پرلموتر، معتقد است که غلات کامل و سایر کربوهیدرات ها باعث تخریب مغز می شوند. او به تحقیقات رو به رشدی اشاره می‌کند که نشان می‌دهد گندم، کربوهیدرات‌ها و قندها قاتل‌های بی‌صدا برای مغز ما هستند که منجر به آلزایمر، زوال عقل، سردرد، افسردگی و صرع می‌شوند. تحقیقات منتشر شده در مجله پزشکی نیوانگلند نشان می‌دهد که حتی افزایش خفیف قند خون – حتی در سطوح بسیار پایین برای ثبت دیابت نوع 2 – خطر ابتلا به زوال عقل را به همراه دارد.

 

پرلموتر می گوید: «تغذیه مهم است. مغز بیش از هر قسمت دیگری از بدن به رژیم غذایی و سبک زندگی پاسخ می دهد و تا به حال عملاً نادیده گرفته شده است. زمانی که خلق و خوی ما خاموش است، داروها را مصرف می کنیم، و وقتی بزرگتر می شویم، امیدواریم که یک قرص آلزایمر دریافت کنیم. او اشاره می‌کند که رژیم غذایی سرشار از روغن زیتون، ماهی وحشی و گوشت گاو که با علف تغذیه می‌شود، چربی حیاتی مورد نیاز مغز ما را تامین می‌کند.

 

تاثیر گلوتن بر افزایش وزن و چربی احشایی

همانطور که قبلاً دیدیم، گندم از نظر شاخص گلیسمی بالاتر از قند است. کربوهیدرات هایی مانند گندم که به سرعت در طی هضم تجزیه می شوند، گلوکز را به سرعت وارد جریان خون می کنند. این به نوبه خود باعث آزاد شدن انسولین برای انتقال قند به سلول ها می شود. با گذشت زمان، این افزایش انسولین و قند خون منجر به مقاومت به انسولین و در نهایت منجر به دیابت می شود.

 

این افزایش انسولین و قند بدن شما را برای تولید چربی احشایی تحریک می کند. این چربی در کبد، پانکراس، روده ها، کلیه ها، شکم و حتی در قلب تجمع می یابد. چربی احشایی سیگنال‌های التهابی را در سراسر بدن شما تولید می‌کند و مطالعات آن را به فهرست رو به رشدی از شرایط سلامتی مانند زوال عقل، سرطان روده بزرگ و آرتریت روماتوئید مرتبط می‌کند. به همین دلیل است که دور کمر به طور گسترده ای به عنوان پیش بینی کننده همه این شرایط و همچنین مرگ و میر استفاده می شود.

 

مورد وندی

دکتر دیویس در کتاب خود به نام «شکم گندم» داستان وندی 36 ساله، مادر سه فرزند را روایت می‌کند که با گرفتگی عضلات، اسهال و خونریزی‌های مکرر زندگی می‌کرد که گاه به گاه نیاز به تزریق خون داشت. او چندین کولونوسکوپی را تحمل کرد و مجبور شد از سه داروی تجویزی برای مدیریت بیماری خود استفاده کند، از جمله متوترکسات بسیار سمی، دارویی که در درمان سرطان و سقط جنین پزشکی نیز استفاده می شود.

 

BreadWendy در واقع برای تپش قلب به ملاقات دکتر دیویس رفت، اما زمانی که دیویس متوجه شد که قلب او خوب است، گفتگوی آنها به سایر مشکلات سلامتی وندی تبدیل شد. همانطور که مشخص شد، کولیت اولسراتیو وندی به درمان پاسخ نمی داد، بنابراین متخصص گوارش او توصیه به برداشتن روده بزرگ او کرد. حتی اگر وندی آزمایش سلیاک منفی داشت، دیویس قویاً به او پیشنهاد کرد که گندم را از رژیم غذایی خود حذف کند. وندی با اکراه موافقت کرد.

 

او سه ماه بعد برگشت و گفت: «ابتدا 38 پوند وزن کم کردم. و کولیت اولسراتیو من تقریباً از بین رفته است. دیگر از گرفتگی یا اسهال خبری نیست. من همه چیز را کنار گذاشته ام به جز آساکول (مشتق شده آسپرین). واقعا احساس خوبی دارم.» پس از یک سال بدون گندم و گلوتن، وندی به طور کامل داروهای خود را ترک کرد و به طور کامل درمان شد.

 

علیرغم تحقیقات در حال انجام، دکتر دیویس در توضیح وضعیت وندی و بهبود قابل توجه او در حذف گندم و گلوتن ناامید است. او می‌نویسد: «تجربه‌ی وندی ناشناخته‌های بسیاری را در این دنیای حساسیت‌های گندم برجسته می‌کند، که بسیاری از آنها به همان اندازه که درمان ساده است ویرانگر هستند. در طول سال ها، دکتر دیویس یک رژیم غذایی بدون گندم را توصیه کرده است

بیش از 2000 بیمار به دلایل مختلفی مانند رفلاکس اسید، آسم، گرفتگی چرخه ای، سندرم روده تحریک پذیر، بی حالی، بثورات پوستی، بی خوابی، درد آرتریت روماتوئید، و شایع ترین آنها، چاقی و دیابت. چرا رژیم غذایی بدون گندم تا این حد مفید است، هنوز مشخص نیست، اما در اکثر موارد، او می گوید که اینطور است.

 

تاثیر رژیم غذایی بدون گندم

دکتر دیویس به ما می گوید که حذف گندم از رژیم غذایی شما منجر به موارد زیر می شود:

بهبود خواب

کاهش وزن بهبود یافته است

بهبود عملکرد شناختی

افزایش انرژی

قند خون را کاهش داد

کاهش رفلاکس اسید

کاهش اضطراب

کاهش اشتها

کاهش یبوست و اسهال

کاهش فشار خون

کاهش وسواس غذایی

کاهش التهاب

کاهش درد مفاصل

کاهش تری گلیسیرید

کایروپراکتیک کمپسویل و بیماران ما

به عنوان متخصص کایروپراکتیک تمرکز اصلی ما بر روی سیستم عصبی شما است. بنابراین، اگرچه این مقاله به تأثیرات گندم و گلوتن مربوط می شود، اما می دانیم که مشکلات ناشی از گلوتن، مانند التهاب، می تواند بر سیستم عصبی شما تأثیر بگذارد. استرس‌های شیمیایی ناشی از خوردن غذاهایی که التهاب را افزایش می‌دهند، مانند رژیم غذایی سرشار از گندم، باعث تداخل سیستم عصبی از طریق زیرشاخه‌ها (انحراف ستون فقرات) می‌شود که باید اصلاح شوند.

بسیاری از بیماری ها و شرایط ذکر شده در بالا، مانند درد مفاصل، آرتریت، خستگی، سردرد / میگرن، و اضطراب / استرس مواردی هستند که ما به بیماران خود کمک می کنیم تا به طور منظم با آنها برخورد کنند. تجربه ما همچنین به ما نشان می‌دهد که سابلوکساسیون‌های ناشی از التهاب، در صورت درمان نشدن، منجر به مشکلات دیگری مانند فشرده شدن اعصاب، کاهش عملکرد در محل کار یا بازی، درد ستون فقرات و غیره می‌شود. سیستم عصبی مرکزی شما کلید عملکرد مناسب هر اندام و ماهیچه بدن شما است. اگر به دلیل حساسیت ناشی از گلوتن موجود در گندم در بدن خود دچار التهاب می شوید، سیستم عصبی شما مستقیماً تحت تأثیر قرار می گیرد.

 

اگر هر یک از این مشکلات را تجربه می کنید و نمی دانید که آیا گلوتن در رژیم غذایی شما می تواند عاملی باشد، لطفاً با Kempsville Chiropractic با شماره 757.467.5258 تماس بگیرید و از یکی از پزشکان ما مشاوره بخواهید. لطفاً این مقاله را به دوستان، خانواده یا همکاران خود توصیه کنید تا به آنها کمک کنید تا از سلامت خود محافظت کنند.