کاربرد جیوه در شوینده های بهداشتی مشخص شد

جیوه تنها فلزی است که در دمای و فشار استاندارد مایع است. تنها عنصر مایع دیگر در شرایط استاندارد برمین (هالوژن) است ، اگرچه فلزات روبیدیوم ، سزیم و گالیم در دمای دقیقاً بالاتر از دمای اتاق ذوب می شوند جیوه تنش سطح بسیار بالایی دارد ، بنابراین مهره های گرد مایع را تشکیل می دهد.

اگرچه جیوه و تمام ترکیبات آن بسیار سمی شناخته شده است ، اما در بسیاری از تاریخ ها درمانی در نظر گرفته شده است.
نماد عنصر مدرن برای جیوه HG است که نمادی از نام دیگر جیوه است: Hydrargyrum. Hydrargyrum از کلمات یونانی برای “آب-نقره” (آب هیدراته ، آرگروس به معنای نقره است) تهیه می شود.

همچنین شما همراهان گرامی می توانید برای اطلاعات بیشتر از رادیو ضبط قدیمی جیوه دار با ما همراه باشید.

جیوه یک عنصر بسیار نادر در پوسته زمین است. این تنها حدود 0.08 قسمت در میلیون (ppm) را تشکیل می دهد و عمدتاً در دارچین معدنی یافت می شود که سولفید جیوه است. سولفید جیوه منبع رنگدانه قرمز به نام ورمیلیون است.

جیوه به طور کلی در هواپیما مجاز نیست زیرا به راحتی با آلومینیوم ترکیب می شود ، فلزی که در هواپیما رایج است. هنگامی که جیوه یک آمالگام را با آلومینیوم تشکیل می دهد ، لایه اکسید که از آلومینیوم در برابر اکسید کننده محافظت می کند ، مختل می شود. این باعث می شود آلومینیوم به همان روشی که زنگ زدگی آهن است ، خوردگی کند.

جیوه در پنکه قدیمی نسبتاً ضعیف گرما است و بیشتر فلزات های حرارتی را از خود دفع می کند. نقطه انجماد (-38.8 درجه سانتیگراد) و نقطه جوش (356 درجه سانتیگراد) جیوه نسبت به سایر فلزات به هم نزدیک تر است.
اگرچه جیوه معمولاً حالت اکسیداسیون +1 یا +2 را نشان می دهد ، اما گاهی اوقات دارای یک اکسیداسیون +4 است.

پیکربندی الکترون باعث می شود جیوه تا حدودی مانند گاز نجیب رفتار کند. جیوه مانند گازهای نجیب ، جیوه پیوندهای شیمیایی نسبتاً ضعیف با سایر عناصر تشکیل می دهد. این ترکیبات با تمام فلزات دیگر به جز آهن تشکیل می شود. این امر باعث می شود آهن برای ساخت ظروف برای نگهداری و حمل جیوه انتخاب مناسبی باشد.

قدمت جیوه در تلویزیون قدیمی سونی حداقل به سال 2000 قبل از میلاد باز می گردد. ویال جیوه خالص از دهه 1500 قبل از میلاد در مقبره های مصر یافت شده است.

جیوه در لامپ های فلورسنت ، دماسنج ها ، دریچه های شناور ، آمالگام های دندانپزشکی ، در پزشکی ، برای تولید سایر مواد شیمیایی و ساخت آینه های مایع استفاده می شود.

بدین جهت شما می توانید از جیوه قرمز در تلفن قدیمی استفاده نمایید چرا که مزایای زیادی دارد و از فواید آن می توان بهره مند شد.

جیوه (II) Fulminate یک ماده منفجره است که به عنوان آغازگر در سلاح گرم استفاده می شود. ترکیبات جیوه ضد عفونی کننده Thimerosal یک ترکیب ارگانیسم است که در واکسن ها ، جوهرهای خال کوبی ، محلول های لنز تماسی و مواد آرایشی یافت می شود.

  • منابع:
  1. 10 Facts About the Element Mercury
  • تبلیغات: 
  1. به فرزندانتان یاد بدهید چگونه کت بپوشند
  2. با پوشیدن کت دیگر سردتان نمیشود
  3. فردی پیش بینی کرد که یک کودک باعث از بین رفتن تمامی انسان ها می شود!
  4. بررسی خصوصیات مورفولوژیکی فلفل دلمه ای