مزیت برتر جوانه گندم برای سلامتی

سالهاست که گندم بخشی جدایی ناپذیر از رژیم غذایی روزانه میلیون ها هندی بوده است. استفاده از آن در غذاهای مختلف بیشتر شامل آرد آسیاب شده است که ممکن است حاوی هر سه قسمت هسته گندم باشد یا نباشد. یک هسته گندم دارای سه قسمت اصلی است. سبوس، آندوسپرم و جوانه.

 

غلات کامل گندم یا آرد بسیار بهتر از محصولات غنی شده تصفیه شده است. جوانه گندم دوروم تازه مهمترین و مغذی ترین قسمت دانه گندم است. سرشار از ویتامین ها، پروتئین ها، کلسیم و سایر عناصر حیاتی است.

در دسترس بودن: امروزه یافتن جوانه گندم خوراکی بسیار آسان است. این روزها تقریباً در هر سوپرمارکتی غلات خام جوانه گندم یا غلات مخلوط و نان جوانه گندم موجود است. همچنین، می‌توان دانه‌های جوانه گندم برشته یا جوانه گندم ارگانیک را که می‌توان به بسیاری از غذاها اضافه کرد، میل کرد. جوانه گندم نیز به روغنی که به همان اندازه غنی از مواد مغذی است استخراج می شود.

 

فواید جوانه گندم برای سلامتی

ایمنی را بهبود می بخشد: جوانه گندم سرشار از انواع مواد مغذی است که به تقویت ایمنی کمک می کند. پروتئین هیدرولیز موجود در جوانه گندم فعالیت آنتی اکسیدان ها را در بدن افزایش می دهد. این کار از آسیب سلولی و بافتی به بدن و ریشه کنی هر گونه ارگانیسم عفونی جلوگیری می کند و در نتیجه مکانیسم دفاعی بدن را بهبود می بخشد.

 

یک رژیم غذایی روزانه سرشار از جوانه گندم دوز توصیه شده روزانه بسیاری از مواد مغذی مهم را برآورده می کند که به مبارزه با عفونت ها کمک می کند، بدن را قوی تر می کند و احتمال ابتلا به بیماری های جدی را کاهش می دهد.

 

حفظ سلامت قلب: جوانه گندم دوروم شیراز دارای مقادیر زیادی اسیدهای چرب است که برای سلامت قلب مفید است و خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب و سایر مشکلات قلبی را کاهش می دهد. این کلسترول بد است که اکسید می شود و روی دیواره رگ ها رسوب می کند و باعث سکته و حمله قلبی می شود. مقدار زیاد اسیدهای چرب امگا 3 باعث افزایش سطح کلسترول خوب و کاهش اثرات کلسترول بد بر روی سیستم قلبی می شود، در حالی که وجود اکتاکوزانول به کاهش سطح کلسترول و حفظ سلامت قلب کمک می کند.

 

صادر ارد

جوانه گندم برای قلب سالم

استقامت را افزایش می دهد: وجود اکتاکوزانول که نشان داده شده است دارای خواصی است که استقامت و عملکرد ورزشی فرد را افزایش می دهد. جوانه گندم با مصرف منظم به ورزشکاران کمک می کند تا انرژی مورد نیاز روزانه خود را حفظ کرده و عملکرد بهتری داشته باشند. همچنین کلسیم و پروتئین های موجود در جوانه گندم استقامت را افزایش داده و بدن را قوی تر می کند.

 

پوست جوانتر و زیبا را تغذیه می کند: جوانه گندم دارای خواص ضد پیری مربوط به پوست و مو است. رژیم غذایی غنی از جوانه گندم می تواند شما را جوان تر نشان دهد، پوستی بی عیب و نقص داشته باشد و همچنین موهای قوی تری داشته باشد. سرشار از ویتامین E است که به احیای پوست و تغذیه پوست سر برای رشد مو کمک می کند. جوانه گندم به عنوان مکمل برای جبران سطح ویتامین E در بدن و جلوگیری از پیری پوست مصرف می شود. روغن جوانه گندم نیز مانند غلات خام جوانه گندم برای ماساژ مو و بدن مفید است. رژیم غذایی منظم جوانه گندم به آفتاب سوختگی، پسوریازیس، اگزما، چین و چروک و خطوط ریز کمک می کند که فرق آرد سوخاری با پودر سوخاری بسیار زیاد است.

 

این روزها بسیاری از محصولات مراقبت از پوست و مو مبتنی بر طبیعت دارای عصاره ویتامین جوانه گندم هستند. باید از ماهیت شیمیایی کم یا صفر آن مطمئن بود تا حداکثر سود را به دست آورد.

 

آرد گندم کامل

جوانه گندم برای پوست خوب

از دیابت جلوگیری می کند: اسید فولیک به مقدار زیاد در جوانه صادرات آرد گندم وجود دارد که آن را به یک ماده غذایی موثر در برابر دیابت تبدیل می کند. اسید فولیک سطح هموسیستئین را در بدن کاهش می دهد و بنابراین خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن مانند دیابت و بی نظمی های عروقی را کاهش می دهد. مصرف روزانه مکمل جوانه گندم در رژیم غذایی برای افرادی که در معرض خطر ابتلا به چنین بیماری هایی هستند بسیار توصیه می شود.

 

سایر مزایای سلامتی

از سرطان جلوگیری می کند.

در بارداری یک رژیم غذایی سالم و غنی از مواد مغذی ارائه دهید.

حفظ سلامت عضلات

افزایش متابولیسم سلولی

افراد مبتلا به عدم تحمل گلوتن باید از جوانه گندم و پودر سوخاری اجتناب کنند زیرا حاوی مقدار زیادی گلوتن است و واقعاً می تواند آنها را آزار دهد.

محتوای کربوهیدرات بالایی دارد، بنابراین افرادی که رژیم کم کربوهیدرات دارند نیز باید از آن اجتناب کنند. گاهی اوقات می تواند عوارض جانبی مانند حالت تهوع، اسهال و سرگیجه ایجاد کند.

از آنجایی که محتوای کالری بالایی دارد، باید بر میزان دریافت کالری روزانه نظارت شود تا از هرگونه احتمال افزایش وزن جلوگیری شود.

برای جلوگیری از فساد باید در یخچال نگهداری شود. جوانه گندم ترد و بافت خوبی به کلوچه ها، پنکیک ها و مخلوط غلات می بخشد.