قاب کندو عسل باعث قطع دست یک زنبوردار شد!!!

کندو محل زندگی زنبورها و به عبارت دیگر خانه – کانون زنبورها است.

قبل از اینکه زنبورها توسط انسان به داخل کندو برده شوند، از حفره های چوبی و سنگی که پیدا کرده بودند به عنوان خانه استفاده می کردند.

بعدها مردم زنبورها را به قاب کندو عسل خودشان بردند تا آنها را برای تولید عسل کنترل کنند.

امروزه شرکت های بزرگی وجود دارند که کندوهای عسل تولید می کنند.

علاوه بر این، کندوهای مدرن در کارگاه های نجاری تولید می شوند.

تولید کندو به این صورت انجام می شود.

کندوهای ساخت بشر که به پناهگاه امن و مهمتر از آن «خانه» زنبورها تبدیل شده اند، به دلیل همین ویژگی های مهم، یکی از موضوعات مهم در زنبورداری را تشکیل می دهند.

کندو

خب در این مقاله پاسخ تمام این سوالاتی که برایتان جالب است را به شما می گوییم، مثلا زنبورها چگونه در این کندوها قرار می گیرند و کندو چیست.

کندوها در سه گروه ساده، انتقالی و مدرن دسته بندی می شوند.

کندوهای سبد دار و کنده کاری شده (لوگ) برای کندوهای ساده، کندوهای محلی با اشکال و اندازه های مختلف برای کندوهای دروازه ای و کندوهای لانگستروت و دادانت برای کندوهای مدرن.

در حالی که کاربردهای مختلف مورد نیاز زنبورداری فنی را نمی توان در کندوهای ساده و دروازه ای انجام داد، تمام شیوه های شناخته شده زنبورداری و انتقال کندو را می توان به راحتی در کندوهای مدرن انجام داد.

به این ترتیب می توان میزان تولید عسل و سایر محصولات زنبور عسل را افزایش داد.

اگرچه نوع کندویی که برای زنبورداری آماتور استفاده می شود اهمیت چندانی ندارد، اما استفاده از کندو مدرن برای زنبورداری حرفه ای ضروری است.

رقم لنگستروت که یکی از آنهاست پرمصرف ترین رقم کندو در دنیا و ترکیه می باشد.

اولین وسیله ای که نیاز دارید یک کندوی با کیفیت است.

رایج ترین نوع کندویی که در زنبورداری مدرن مورد استفاده قرار می گیرد کندوی لانگستروت یا گاهی کندوی 10 قاب نام دارد.

به طور سنتی، کندوهای زنبور عسل همیشه از چوب ساخته شده اند، اما اجزای کندو پلاستیکی امروزه به راحتی در دسترس هستند. مزایای اصلی استفاده از قطعات آستین پلاستیکی این است که به راحتی مونتاژ می شوند، بسیار محکم، سبک هستند و نیاز به نگهداری بسیار کمی دارند.