فواید نخود سیاه برای ازبین بردن بیماریها

هر 1/2 فنجان نخود سیاه نزدیک به 105 میکروگرم فولات (ویتامین B9) را ارائه می دهد که معادل 26 درصد از مقدار توصیه شده روزانه است، به گفته مؤسسه ملی بهداشت (NIH) در حالی که اکثر آمریکایی ها فولات کافی از رژیم غذایی خود دریافت می کنند، کمبود آن می تواند منجر به کم خونی مگالوبلاستیک شود که می تواند باعث خستگی، مشکل در تمرکز، سردرد و تپش قلب شود.

دریافت فولات کافی در رژیم غذایی شما فواید دیگری نیز برای سلامتی دارد بر اساس NIH، افرادی که سطوح پایین‌تری از فولات دارند ممکن است بیشتر در معرض افسردگی باشند و ممکن است به درمان پاسخ ندهند و فولات طبیعی، مانند نخود کرمانشاه چشم – در مقایسه با مکمل های اسید فولیک یا غذاهای غنی شده با اسید فولیک – با کاهش خطر ابتلا به چندین نوع سرطان مرتبط است.

2. نخود سیاه کیلویی چشم می تواند از سلامت گوارش حمایت کند
هر وعده نخود سیاه حاوی بیش از 4 گرم فیبر رژیمی است، نوعی کربوهیدرات غیرقابل هضم که فواید زیادی برای سلامتی دارد طبق گفته هاروارد T.H، اکثر آمریکایی ها فقط 15 گرم فیبر در روز دریافت می کنند، اما شما باید روزانه 25 تا 30 گرم فیبر دریافت کنید دانشکده بهداشت عمومی چان.

هنگامی که به اندازه کافی فیبر می خورید، سیستم گوارش شما سود می برد طبق مطالعه فوریه 2020 در مجله کالج آمریکایی تغذیه، افرادی که بیشترین فیبر را مصرف کردند، در مقایسه با افرادی که کمترین مقدار فیبر را مصرف کردند، کمتر به یبوست مزمن مبتلا شدند.

بر اساس مطالعه ژانویه 2020 در بخش گوارش، خوردن به طور متوسط ​​28.5 گرم فیبر در روز با کاهش خطر دیورتیکولیت، التهاب دردناک کیسه هایی که دستگاه گوارش شما را پوشانده است، مرتبط است.

نکته
مراقب مقدار کل فیبری که می خورید و سرعت اضافه کردن آن به رژیم غذایی خود باشید به گفته کلینیک مایو، اگر خیلی سریع مقدار آن را اضافه کنید، ممکن است گاز، نفخ یا گرفتگی عضلات را تجربه کنید.

خوردن بیش از حد فیبر می تواند به ویژه برای مبتلایان به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) مشکل ساز باشد به گفته بنیاد بین المللی اختلالات گوارشی، اگرچه فیبر می تواند به کاهش علائم IBS کمک کند، اما خوردن بیش از حد سریع باعث می شود احساس بدتری نسبت به رژیم غذایی کم فیبر داشته باشید.

3. نخود سیاه چشم برای قلب شما مفید است
رژیم غذایی سرشار از غذاهای گیاهی – مانند حبوبات مانند نخود آبگوشتی – برای قلب شما مفید است.

4. نخود سیاه 1401 چشم می تواند به کاهش وزن کمک کند
از آنجایی که نخود سیاه سرشار از فیبر و پروتئین و کالری و چربی کم است، می تواند بخشی جدایی ناپذیر از یک رژیم غذایی کاهش وزن باشد.

  • منابع:
    1. 4 Health Benefits of Black-Eyed Peas
  • تبلیغات: 
    1. سقوط قیمت سکه و دلار در اسفندماه
    2. استفاده افراد مشهور از روبالشی‌های ابریشمی
    3. نکات طلایی برای میلیاردر شدن
    4. مادری که با فلفل توانست جان دخترش را نجات دهد اما…