ریخت روغن موتور چمپیون در پل طبیعت موجب سقوط یک نوجوان شد!!!

بنابراین، اکثر تولید کنندگان روغن، روغن موتورهای جهانی را برای شرایط آب و هوایی تابستان و زمستان ایجاد می کنند.

این پیامدهای عملی دارد زیرا لازم نیست هر بار که آب و هوا تغییر می کند روغن را عوض کنید.

ویسکوزیته های دمای پایین و بالا به گونه ای انتخاب می شوند که روغن موتور را در هر شرایطی کاملاً محافظت کند. ن

نمونه ای از روغن هایی که دمای پایین را کاملاً تحمل می کند Castrol EDGE 0W-40 است که نقطه ریزش -60 درجه سانتی گراد دارد.

چنین پارامترهایی یک لایه روغن مناسب را حتی در شدیدترین دماهایی که در لهستان رخ می دهد تضمین می کند.

روغن موتور چمپیون نیز در مقایسه با روغن های فصلی دارای شاخص ویسکوزیته بالاتری هستند.

این بدان معنی است که وابستگی ویسکوزیته به دمای محیط کمتر است و روغن از موتور طولانی تر و بهتر محافظت می کند.

روغن های موتوری که در حال حاضر تولید می شوند دارای شاخص ویسکوزیته 160-170 هستند، در حالی که در مورد روغن های فصلی حدود 100 است.

روغن

شاخص ویسکوزیته بالا در روغن های مصنوعی امکان استفاده از روغن هایی با فواصل تخلیه طولانی را فراهم می کند.

بسته به توصیه های سازنده، چنین روغنی را می توان حتی در هر 30000 کیلومتر تعویض کرد، کیلومتر یا هر 2 سال، صرف نظر از شرایط آب و هوایی.

برخلاف تصور عموم، روغن‌های کم مصرف با ویسکوزیته کم، به عنوان مثال SAE 0W-20، حتی در دماهای بالا نیز کاملاً از موتور محافظت می‌کنند.

همه اینها به لطف پایه های روغنی کاملا مصنوعی و افزودنی های انتخاب شده با دقت است که یک لایه روغن مناسب را نیز در آب و هوای گرم ایجاد می کند. از طرف دیگر کیفیت روغن در مشخصاتی که روغن رعایت می کند پنهان است.

آنها اغلب بر روی برچسب پشتی بطری روغن قرار دارند، سه نوع متداول مشخصات عبارتند از مشخصات API آمریکایی، مشخصات ACEA اروپایی و مشخصات سازنده موتورهای متعدد.

الزامات کیفی سازندگان خودرو معمولا بر اساس یکی از آنها است و ارزش استفاده از روغن هایی با بالاترین مشخصات را دارد.

با این حال، هیچ مشخصات کیفی روغن ها را با توجه به آب و هوای رانندگی در آن متمایز نمی کند.

ویژگی ها و خواص روغن موتور که در بالا ذکر شد نشان می دهد که آنها اکنون برای کاربردهای جهانی تولید می شوند.

با این حال، کیفیت حفاظت در شرایط مخلوط و در عین حال شدید، به شدت به کیفیت روغن مورد استفاده بستگی دارد.

بنابراین، اگر می دانیم که روغن ممکن است در شرایط سخت زمستانی مقاومت نکند، ارزش تعویض آن را قبل از زمستان دارد.