جیوه در تلوزیون قدیمی سونی باعث نابینایی کودک شد

آمالگام دندان چیزی نیست جز ماده پر کردن دندان که به طور کلی توسط دندانپزشکان و پرسنل پزشکی برای پر کردن حفره های دندان و درمان پوسیدگی دندان استفاده می شود. آمالگام دندان در اصل با تشکیل مخلوطی از فلزات مختلف مانند جیوه ، نقره ، قلع ، مس و غیره به دست می آید.

جیوه قرمز در تلفن قدیمی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و کاربرد آن بالا بردن کیفیت صدا می باشد.

در یک آمالگام دندان ، جیوه عنصر به شکل مایع طبیعی آن وجود دارد ، در حالی که عناصر استراحت در آلیاژ پودری وجود دارد فرم. حدود 50 ٪ از آمالگام دندان از جیوه تشکیل شده است ، در حالی که قسمت بقیه حاوی فلزات دیگر است.

ترکیب جیوه در آمالگامهای دندان به طور قابل توجهی زیاد است زیرا تمایل دارد ذرات آلیاژ را به هم متصل کند و یک پر کننده قوی و جامد را تشکیل دهد که برای مدت زمان طولانی تری بماند. خاصیت مشخصه جیوه که به آن کمک می کند وضعیت مایع عنصر را در دمای اتاق حفظ کند ، عامل دوام آمالگامهای دندان را بهبود می بخشد.

رادیو ضبط قدیمی جیوه دار اهمیت و کاربرد زیادی دارد زیرا در خدمات دفاعی و امنیتی برای طراحی تجهیزات جنگی و دستگاه های انفجاری استفاده می شود. جیوه (II) Fulminate یک ترکیب شیمیایی با وزن مولکولی برابر با 284.63 U است که می تواند در طراحی و تشکیل مواد منفجره مورد استفاده قرار گیرد.

چنین مواد منفجره معمولاً به دلیل شوک ، اصطکاک ، شعله ، گرما یا هر نوع دیگری از قرار گرفتن در معرض تغییر دما ، تحریک و منفجر می شوند. همچنین به عنوان کامل جیوه یا جیوه خشک جیوه شناخته می شود

واکسن ها تمایل دارند نمونه دیگری از برنامه های استفاده از جیوه را تشکیل دهند. انواع واکسن ها حاوی ماده شیمیایی Thimerosal هستند که یک ترکیب آلی مبتنی بر جیوه است. خصوصیات ضد میکروبی جیوه در پنکه قدیمی باعث می شود که در خنک کردن فضا بسیار مورد استفاده قرار گیرد و تا از میکروارگانیسم های تهدید کننده زندگی و مضر جلوگیری نماید.

با وزن ، تقریباً 50 ٪ از Thimerosal از جیوه تشکیل شده است. همچنین ، سایر ترکیبات آلی مبتنی بر جیوه مانند جیوه اتیل ، جیوه متیل و غیره در واکسن ها و داروها استفاده می شود. Methylmercury یک ترکیب جیوه آلی است که می توان در انواع خاصی از ماهی ها یافت. مصرف ترکیبات مبتنی بر جیوه لازم است محاسبه و متعادل شود زیرا میزان قرار گرفتن در معرض زیاد چنین موادی می تواند سمی باشد.

جیوه در تلویزیون قدیمی سونی مورد استفاده قرار می گیرد و از ترکیب عناصر درجه اول از سولفید تشکیل شده است. این بدان معنی است که بیشتر جوهرهای خال کوبی با رنگ قرمز حاوی جیوه به عنوان یک ماده سازنده اصلی هستند.

با توجه به سمیت و سایر خصوصیات طبیعی مرتبط با جیوه ، استفاده از جوهرهای خال کوبی مبتنی بر جیوه تا حدودی خطرناک تلقی می شود. با این حال ، اثر جانبی یا واکنش ناشی از جوهر خال کوبی کاملاً به شرایط بهداشتی و نوع پوست کاربر بستگی دارد.

  • منابع:
  1. 13 Mercury Uses in Everyday Life
  • تبلیغات: 
  1. به فرزندانتان یاد بدهید چگونه کت بپوشند
  2. با پوشیدن کت دیگر سردتان نمیشود
  3. فردی پیش بینی کرد که یک کودک باعث از بین رفتن تمامی انسان ها می شود!
  4. بررسی خصوصیات مورفولوژیکی فلفل دلمه ای