جوان سازی پا با کفش پاشنه بلند عروس در آرایشگاه ترکیه

پس از سال 1500، یک انگشت نوک تیز صاف و به دنبال آن یک انگشت گرد در دهه 1590 بازگشت. در این زمان است که پاشنه ها ظاهر می شوند.

در پایان سلطنت الیزابت اول، پاشنه‌های پا به 2 تا 3 اینچ می‌رسد، همه کفش‌ها صاف می‌شوند و پهلوها باز می‌شوند.

در زمان سلطنت چارلز اول، کفش پاشنه بلند عروس پر زرق و برق رایج بود.

در قرن هفدهم، مردان کفش‌ها و قاطرهایی با پنجه مربعی، اغلب مسدود و گنبدی می‌پوشیدند.

زنان به این نتیجه رسیدند که انگشت نوک پا زنانه تر است. یک نوآوری مهم در سال 1660 سگک برای بستن یک کفش بود. ساموئل پپیس در دفتر خاطرات خود در 22 ژانویه 1660 نوشت: “این روز شروع کردم به بستن سگک کفش هایم”.

در ابتدا در میان مردان محبوبیت یافت، زنان نیز در نهایت آنها را پوشیدند و بست های نواری را با بند سگک جایگزین کردند.

کفش عروس

در قرن هجدهم، کفش‌های زنانه نشان‌دهنده الگوهای پیچیده لباس‌هایشان بود. کفش های مردانه کاملاً ساده از چرم مشکی با نوک تیز و پاشنه کم شد.

در اواخر قرن هجدهم و اوایل قرن نوزدهم، کفش‌های زنانه کوتاه‌تر و کوتاه‌تر شدند، پاشنه‌ها پایین‌تر شدند تا اینکه به‌کلی ناپدید شدند و پنجه نوک تیز ابتدا با پنجه‌های بیضی شکل باریک و سپس پنجه‌های مربعی جایگزین شد.

کفش‌ها از ساتن و ابریشم آنقدر شیک شدند که برای نگه داشتن کفش روی پا، روبان‌هایی به آن اضافه می‌شود.

مشخصه قرن نوزدهم غلبه چکمه‌ها برای مردان و زنان بود. سبک های محبوب عبارت بودند از: بوت بلوچر، چکمه پارچه ای، چکمه دو طرفه الاستیک، چکمه دکمه ای و بوت Balmoral.

زنان به غیر از چکمه، کفش‌هایی به سبک کفش مجلسی می‌پوشیدند که از مواد مختلف، از ساتن و ابریشم گرفته تا چرم‌های خزنده و کشیده استفاده می‌کردند.

مردان حق انتخاب بین کفش آکسفورد با بند جلو و زبانه بسته و کفش دربی با بند جلو و پنجه باز داشتند.

قرن بیستم شاهد انواع سبک های کفش و ظهور طراح کفش بود.

از کفش‌های بار در دهه 1920 تا کفش‌های دو رنگ در دهه 1930 تا سبک‌های کاربردی دهه 1940 تا خزنده‌های فاحشه‌خانه دهه 1950 تا چشمک‌پیکرهای دهه 1960 و پاشنه‌های پاشنه‌دار تا زیره‌های پلت فرم دهه 1970، طراحان کفش در سرتاسر قرن بیستم برجسته بودند.