بافت ژاکت با پوست انار توسط مادربزرگ فرانسوی!!!

پوست انار سرشار از آنتی اکسیدان ها و پلی فنول ها است و نشان داده شده است که آنها هیپرپیگمانتاسیون را درمان می کنند، وضعیتی که با لکه های تیره پوست مشخص می شود.

یک مطالعه شامل 30 داوطلب مبتلا به هایپرپیگمانتاسیون نشان داد که استفاده از ماسک و سرم انار روزانه به مدت حدود 1 ماه به روشن شدن نواحی هایپرپیگمانتاسیون بدون عوارض جانبی کمک می کند.

همچنین، تصور می‌شود که خمیر تهیه شده از پودر پوست انار و آب می‌تواند به درمان آکنه و سایر بیماری‌های پوستی، احتمالاً به دلیل سطوح بالای آنتی اکسیدان‌ها، کمک کند.

یک مطالعه موش نشان داد که انار یک درمان موثر آکنه است.

با این حال، تحقیقات بیشتری، به ویژه مطالعات انسانی، برای تایید نقش پوست انار در درمان آکنه مورد نیاز است.

انار

پوست انار همچنین ممکن است در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش B (UVB) محافظت کند و علائم پیری را کاهش دهد، اگرچه تحقیقات انسانی انجام نشده است.

در نهایت، هنگامی که پوست انار به عنوان پماد استفاده می شود، باعث بهبود زخم در خوکچه هندی می شود. باز هم مطالعات انسانی در این زمینه کم است.

پوست انار ممکن است عوامل خطر بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی و دیابت را کاهش دهد (منبع 1Trusted، 9Trusted Source).

یک مطالعه کوچک 30 روزه نشان داد که مکمل با 1000 میلی گرم عصاره پوست انار با عمل به عنوان یک عامل ضد التهابی باعث بهبود سطح کلسترول و قند خون در افراد دارای اضافه وزن و چاقی می شود.

در مطالعه دیگری شامل 37 فرد مبتلا به دیابت نوع 2، کسانی که 500 میلی گرم عصاره پوست انار مصرف کردند، در مقایسه با افرادی که دارونما دریافت کردند، در فشار خون، کلسترول و هموگلوبین A1c خود بهبود یافتند.

دریافت آنتی اکسیدان ها از سبزیجات و میوه هایی مانند انار یک راه عالی برای حمایت از سلامت کلی و کمک به پیشگیری از بیماری است.