انواع جیوه سمی براساس متریال بکار رفته!

جیوه سمی است مسمومیت ممکن است در اثر استنشاق بخار، بلع ترکیبات محلول، یا جذب جیوه از طریق پوست ایجاد شود، جیوه طبیعی مخلوطی از هفت ایزوتوپ پایدار است: 196Hg (0.15 درصد)، 198Hg (9.97 درصد)، 199Hg (16.87 درصد)، 200Hg (23.10 درصد)، 201Hg (13.18 درصد)، 202Hg (29.88 درصد)، و Hg 29.87 درصد. درصد).

جیوه خالص ایزوتوپی متشکل از جیوه-198 تهیه شده توسط بمباران نوترونی طلای طبیعی، طلا-197، به عنوان استاندارد طول موج و برای کارهای دقیق دیگر استفاده شده است.

ترکیبات اصلی
ترکیبات جیوه یا در حالت اکسیداسیون +1 یا +2 هستند جیوه (II) یا ترکیبات جیوه غالب است ظروف چینی با اکسیژن ترکیب نمی شود تا اکسید جیوه (II) HgO را با سرعت مفیدی تولید کند تا زمانی که در محدوده 300 تا 350 درجه سانتی گراد (572 تا 662 درجه فارنهایت) گرم شود.

در دمای حدود 400 درجه سانتیگراد (752 درجه فارنهایت) و بالاتر، واکنش معکوس می شود و ترکیب به عناصر خود تجزیه می شود Antoine-Laurent Lavoisier و Joseph Priestley از این واکنش در مطالعه خود در مورد اکسیژن استفاده کردند.

جیوه (I) یا ترکیبات ظرف یکبار مصرف نسبتا کمی وجود دارد یون جیوه (I)، Hg22+، دو اتمی و پایدار است کلرید جیوه (I)، Hg2Cl2 (که معمولاً به عنوان کلومل شناخته می شود)، احتمالاً مهم ترین ترکیب یک ظرفیتی است در مرهم ضد عفونی کننده استفاده می شد.

جیوه در تلویزیون قدیمی پارس (II)، HgCl2 (همچنین بی کلرید جیوه یا تصعید خورنده نیز نامیده می شود)، شاید رایج ترین ترکیب دو ظرفیتی باشد اگرچه بسیار سمی است، اما این ماده بی بو و بی رنگ کاربردهای بسیار متنوعی دارد.

در کشاورزی به عنوان قارچ کش استفاده می شود، در پزشکی گاهی اوقات به عنوان یک ضد عفونی کننده موضعی با غلظت یک قسمت در هر 2000 قسمت آب استفاده می شود و در صنایع شیمیایی به عنوان کاتالیزور در ساخت وینیل کلرید و به عنوان شروع کننده استفاده می شود.

مواد در تولید سایر ترکیبات جیوه اکسید قیمت پتو گلبافت یک نفره دیجی کالا (II)، HgO، جیوه عنصری را برای تهیه ترکیبات جیوه آلی مختلف و نمک های جیوه غیر آلی خاص فراهم می کند.

این جامد کریستالی قرمز یا زرد همچنین به عنوان الکترود (مخلوط با گرافیت) در سلول های الکتریکی اکسید روی-جیوه و در باتری های جیوه استفاده می شود سولفید جیوه (II)، HgS، یک جامد کریستالی سیاه یا قرمز است که عمدتاً به عنوان رنگدانه در رنگ‌ها، لاستیک و پلاستیک استفاده می‌شود.

  • منابع:
    1. mercury
  • تبلیغات: 
    1. نوشتن نت موسیقی بر روی مقوا کرافت موجب پخش موسیقی شد!
    2. راز مردی که با نوشیدن زهرمار سموم را از بدنش خارج می کرد
    3. کیف چرمی خوب محافظ وسایل شخصی
    4. فیبر نارنگی جنگلی به معده ما حجم می دهد و دفع مناسب